Rügen – Duitsland 2017 – Deel II

Dag 3. Met de neus in de boter
De derde dag weer vroeg opgestaan om voor zonsopgang richting de stek te rijden.
Ondertussen krijgen wij mee dat andere vissers naar ongeveer dezelfde stek willen gaan. Wij besluiten om een stuk over te slaan en door te lopen zodat de anderen ook de ruimte hebben om lekker te vissen. Dit is overigens totaal geen probleem. Op Rügen is het mogelijk om 200 tot zelfs 300 meter ver het water in te lopen. Ahfijn, om op de gewilde stek te komen moeten wij het terrein van een boer doorkruisen.
Altijd netjes om even aan de beste man te vragen of hij het erg vindt als wij over zijn moeraslandschap richting het water lopen. Dit was geen probleem: de stier was op stal! Dan staat de auto toch wel een stukje lekkerder hé.

bulle

snoek_tim

De keuze voor deze stek is gelukkig geen verkeerde. Na gisteren zijn wij wel toe aan die snoeiharde aanbeten op ondiep water. Na 15-20 minuten komt de eerste beuk. Daarna gaat de knop om: het regent aanbeten, zowel op het diepe als op het ondiepe. De ene na de andere snoek wordt gevangen: double hook-ups zijn- gelukkig – weer aan de orde. Kijk! Zo hoort het te gaan! We hebben ze weer gevonden zeggen wij tegen elkaar.

De vangsten werden natuurlijk op de gevoelige plaat vastgelegd.

doublet

snoek_jurjenIMG_5361

IMG-20171105-WA0026

IMG-20171109-WA0019

Even later zien wij in de verte 3 zwarte stippen onze kant opkomen. Zo te horen zijn dat Kelvin, Marc en Erik. Door hun gelach en geschreeuw kunnen wij horen dat ook zij lekker aan het vangen waren. Super dagje dus!

Hier een aantal foto´s van de heren

Vanuit het niets valt de wind weg, breekt de zon door en blijven de aanbeten uit. Mooie  gelegenheid om even pauze te nemen en een hapje te gaan eten.
Swenn en Michel weten een restaurantje te vinden waar lekkere schnitzels geserveerd worden.

Aangekomen op de parkeerplaats van het restaurant stappen we uit, waadpak uit doen? Nah hoeft niet joh. We lopen langs het restaurant en zien dat bijna alle tafeltjes bezet zijn. Vijf man in zeiknatte en onder de modder zittende viskleding lopen het restaurant binnen. De hele 65+-zaal kijkt onze kant op en met moeite komt er een ‘Gutentag’ uit. Hier zullen ze vast niet blij mee geweest zijn. Wij worden weggestopt in een apart zaaltje en hebben heerlijk gegeten.

IMG-20171105-WA0019
Lekker biertje gaat er altijd wel in!
rostockbier

Na de heerlijke maaltijd zit iedereen vol en besluiten we een stuk verderop te gaan vissen van waar wij in de ochtend succes hadden. Ondertussen stond er weer wat wind en waren er golven op het water. De zon was verdwenen en het begon zelfs te regenen. Typisch snoek weertje dus.
Na een stuk wandelen en door het riet te waden komen we aan bij het water. We vissen met zijn 5en op een rijtje een breed vlak af allemaal dezelfde richting op.
Het duurde niet heel lang voordat de eerste aanbeet kwam. Ook hier zit snoek.
Niet zulke aantallen als vanochtend maar hier en daar werd er een visje gevangen.

Na het stuk afgevist te hebben keerden we terug naar de auto´s.
Het duurde niet lang voordat het donker werd maar Tim, Michel, Swenn en Jurjen besluiten nog in het donker te gaan vissen op de stek van vanochtend.
Dit was helaas zonder resultaat.

IMG-20171105-WA0045

Terug bij het huisje was het weer reuze gezellig. De hele groep smulde van de broodjes hamburger en frikandel die Marc en Erik klaar hadden gemaakt.
Visverhalen bij het vuur met een biertje erbij. TOP! sfeer! Wat een dag!

DAG 4. Laatste worp

Helaas! De laatste dag is aangebroken. We staan vroeg op om de tassen in te pakken en de auto in te laden.
maar nee we gaan nog niet gelijk naar huis er moet eerst nog gevist worden. De stek keuze was vrij makkelijk. Waar wij de afgelopen dagen het meest hebben gevangen willen wij nog voordat we vertrekken een paar vissen vangen. Wij waren niet de enige die er zo over dachten.
De wind stond goed maar de zon scheen. Het was taai! Er werd nog een visje gevangen, maar daar bleef het ook bij.
Wij besloten naar de auto te gaan en ons klaar te maken voor de lange rit terug naar huis.

IMG-20171106-WA0003

Tijdens de rit terug word er veel gepraat over afgelopen dagen.
Wat een leuke manier van vissen is dit!! wadend 200 meter uit de kant in brak water op mooie, sterke, gezonde, onbeschadigde, en mooi formaat snoeken. En dan die aanbeten!! Geweldig!!

Een ding is zeker! volgend jaar gaan we weer!!

Deel I nog niet gelezen? Lees het hier!